Získat zákazníky
Základem podnikatelského úspěchu je získat zákazníky. A to nikoli jen takového člověka, který si u Vás jednou nakoupí zboží či objedná služby, ale takového, který se bude rád vracet a stane se stálým zákazníkem. A ten úplně nejvyšší level je pak takový klient, který bude Vaši firmu vychvalovat v okruhu svých blízkých a pomůže Vám tak vlastně i výrazně rozšiřovat Vaši klientelu.
Je samozřejmé, že takový stav nenastane den ze dne. Je třeba si nejprve získat důvěru potenciálního klienta. To není vůbec snadné, co si budeme povídat. Hlavně máte v podstatě jen několik minut, během kterých navazujete kontakt. Existují ale některé obecné kroky, které by Vám tento proces mohly výrazně usnadnit.
-
Zájem je důležitý. Nechovejte se odtažitě. Profesionální úsměv vyměňte za opravdu empatické naslouchání. Kupující není hloupý, pozná moc dobře, zda Vám jde jen o obchod, nebo zda se snažíte mu jeho situaci usnadnit tím, že mu poradíte opravdu efektivní a ne nutně nejdražší výrobek. Rozhodně neuděláte chybu, když objednáte něco nad rámec obvyklé nabídky, jen proto, abyste projevili individuální přístup. Pokud zákazník cítí, že se mu snažíte pomoci, bude se rád vracet.
-
Nevychloubejte se. Neříkejte o každém výrobku, že je to nejlepší, co může existovat. Na to jsou klienti dost alergičtí, protože tam vnímají ze strany prodejce velký tlak na pilu a nutná reakce pak je, že se stáhnou a táhnou jinam.
-
Nebojte se přiznat slabiny. Nyní rozhodně nemyslíme, že byste si měli sypat popel na hlavu, to by zaručeně odradilo každého. Ale ukázat nevýhody, nebo představit vývoj, který se opíral také o negativní zkušenosti rozhodně je profesionální a zákazník to dokáže ocenit. I v případě reklamace zůstaňte nad věcí. Místo slovní agrese vyjádřete lítost nad tím, že zákazník byl nespokojený a že i přesto doufáte, že se k Vám bude vracet.